måndag 15 november 2021

Merry Christmas

Hittade en för mig ny utmaningsblogg i helgen, "Less is More". Så inspirerad av deras aktuella utmaning - #456 Silhouette, skapade jag det här julkortet.



Jag har använt mig av två olika stenciler på kortet, "Sphere stencil" från Altenew och "Snowflake Background stencils" från Lawn Fawn. Först färglade jag med "Kitsch Flamingo Distress Oxide" från Tim Holtz genom stencilen från Altenew. Därefter placerade jag en av snöflinge stencilerna över den första stencilen och färglade genom den, även nu med "Kitsch Flamingo". Snöflingorna syns endast svagt men gav en fin effekt tycker jag. Som avslutning stämplade jag tre grafiska granar från hÄnglar & Wings fina stämpelset "Granar".


Kommer att delta i följande utmaning:




 

6 kommentarer:

  1. I LOVE this, those stylised trees make for such a modern and stylish card

    Kathyk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much! Yes, I agree they are perfect for a modern look. Take care and stay safe! x

      Radera
  2. Stunning design Jane and perfect for our challenge at Less is More. Thank you for sharing with us and we hope to see you again for future challenges.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much! I love the challenge and I will definitly be back! Take care and stay safe! x

      Radera
  3. Lovely work out of this challenge. Have a nice day, Ankie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much, Ankie! A lovely day to you too! Stay safe and take care! x

      Radera