tisdag 16 november 2021

Hallå! Vin?

Som jag skrev i ett tidigare inlägg var Pyssloteket värdar för en CyberCrop under höstlovet, ja fram till den 14/11. De bjöd på sju utmaningar, tre + uppvärmingen. Tyvärr hann jag inte med alla, men fyra stycken alster blev det i alla fall. Fast jag har bara hunnit visa ett här i bloggen, mitt bidrag till utmaningen "Frostigt", så idag och dagarna framåt tänkte jag visa mina tre andra bidrag för er som inte redan sett dem på Instagram eller Facebook.

Först ut är en liten "flasktag", "Hallå! Vin?", min allra första.



Jag äger ingen die för "flasktags" så jag började med att skära till cardstock i lagom storlek. Jag gjorde en vikning och stansade ut ett runt hål så att tagen kan hänga på flaskan. Tagen har jag "ink blended" med Distress Oxides i olika lila toner, men innan jag gjorde det stämplade jag den lilla partyspindeln från CraftEmotions stämpelset "Party 1" och maskerade den på tagen. För att få lite mer liv i bakgrunden använde jag en stencil med cirklar över tagen och "Ink liftade" med en baby wipe så att cirklar i ljusare nyanser än bakgrunden trädde fram. Därefter körde jag tagen i en embossingfolder från Altenew, Mod Squares. Avslutade med att några transparanta enamel dots samt en stämplad text från hÄnglar & Wings stämpelset "Halloween".


Har deltagit i Pysslotekets utmaningen:
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar