onsdag 17 november 2021

God Jul Tags

 Som ni märker gjorde jag inte utmaningarna i Pysslotekets CyberCrop i kronologisk ordning, utan som det föll sig. Tredje utmaningen för mig var utmaning nr 1 - Tettiz två tags utmaning. En utmaning där man skulle göra två tags som skulle vara lika men inte identiska, samt ha färgstänk på sig.

Jag valde att utgå från samma design, men valde olika material och tekniker på de två tagsen.



Den blå tagen; 
Ink blended bakgrunden med distress Oxides, Använde sedan en stencil med snöflingor som jag la ett tunt lagen Transfer Gel genom, när gelen var torr ta jag på ett ark med Deco Foil i silver och körde genom min Cuttlebug. Texten stämplade och embossade jag med vitt embossingpulver, borde ha gjort det innan jag använde transfer gelen och Deco Foilen då jag råkade smälta lite av foilen när jag värmde embossingpulvret. Till sist stänkte jag lite silverfärgad ink samt lite Glimmer mist över det hela. Supersvårt att få till det där med färgstänk tycker jag.

Tagen i craft;
Basen till tagen är utstansad cardstock i craft paper, som jag stämplat snöflingor på med VersaMark watermark Stamp pad som jag sedan embossat med vitt embossingpulver. Även texten är stämplad men med Distress Oxide i Fired Brick och sedan embossad med clear embossingpulver. På denna tagen försökte jag mig på att stänka med akrylfärg utblandad med lite vatten. Får nog öva lite på det där med färgstänk.


Har deltagit i Pysslotekets utmaning:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar