torsdag 18 november 2021

Embossat julkort

Mitt sista bidrag till Pysslotekets CyberCrop blev ett embossat julkort till utmaning nr 3 - kreativ embossing. 



Det är inte så lätt att se på bilderna men bakgrunden är embossad vellum som jag embossat med en embossingfolder från Altenew, "Mod Squares". Jag har även använt en embossingfolder på julstjärnorna, Stars & Dots från Nellie's Choice. Julstjärnorna har jag först stämplat med VersaMark på rött cardstock, sedan embossat med embossingpulver i guld. Färgnyansen på blombladen är Distress ink, Aged Mahogany. Min text är utstansad i vit cardstock som jag sedan embossat med samma guldiga embossingpulver som jag använde för att stämpla blommorna. Som avslutning fick kortet en liten ram, som jag stansade ut med hjälp av "Stitched Scalloped Rectangel Frames" från Lawn Fawn.

Här följer några bilder som kanske gör det lite lättare att se embossingen.








Har deltagit i Pysslotekets utmaning:



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar