torsdag 4 november 2021

Pysslotekets Cyber Crop #2 - Frostigt

Nu under höstlovet, och fram till den 14/11, har Pyssloteket en CyberCrop med åtta olika utmaningar. Jag hoppade direkt till utmaning nr 2 - Frostigt. Man får göra ett valfritt alster men det ska ta inspiration i från ordet, samt ge en kylig, frostig och iskall känsla. Så här blev min tolkning



Bakgrunden är ink blended med Distress Oxide, 'Tumbled Glass'. Till snöflingorna har jag använt mig av Lawn Fawns fina 'Snowflake Background Stencils', där jag först använt den ena tillsammans med 'Brilliance Moonlight White pigment ink pad', och sedan den andra tillsammans med Nuvo 'Glimmer Paste, Moonstone'. Texten är från stämpelsättet 'Snorkigt - Vinter' från hÄnglar & Wings. Jag har även använt två die sets från Lawn Fawn, 'Inside Out Stitched Rectangle' och 'Everyday Sentiment Banners'.




Jag deltar i följande utmaning hos Pyssloteket (v.g se deras Facebook sida):



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar