söndag 24 oktober 2021

Doing a happy dance....

 


Tror knappt att det är sant, men idag har jag vunnit med inte bara ett av mina kort utan med två! Är så glad!
Båda korten var inspirerade av den 200:de utmaningen hos AAA Cards - Celebrate. 

Mitt lilla kort "Hippeligrattishurra!" blev utsett till vinnare av designteamet, vilket gör mig väldigt hedrad. Känns som en ära att få sitt kort valt av så duktiga designers!


Med mitt andra kort i utmaningen "Cheers" vann jag ett pris, ett stämpelset från Uniko. Uniko kommer att bli en ny bekantskap för mig, och jag ser väldigt fram emot att få testa deras produkter.




Jag gör inte kort eller deltar i utmaningar för att vinna fina priser, men jag blir superglad när jag vinner något och framförallt känner jag mig stolt och hedrad när någon annan tycker om det jag gör. 

Jag började göra kort efter att jag var med om en olycka där jag klämde min ena hand svårt, vilket ledde till nedsatt rörlighet samt smärta. För att träna upp rörligheten, och för att känselstimulera (var både överkänslig och hade nedsatt känsel på en och samma gång...vet att det låter lite underligt, men så var det), fick jag olika övningar att göra av fysioterapeuten. Övningarna var till stor nytta, speciellt som jag tränade flitigt, men rörligheten var fortfarande nersatt efter månader av träning, bl. a. kunde jag inte använda pincettgreppet. Att enbart kunna använda en av sina händer var väldigt frustrerande, även om jag samtidigt kände, och känner, mig otroligt tacksam över att jag fick behålla min hand och alla fingrarna, speciellt som jag behöver båda mina händer i mitt yrke som sjuksköterska. Jag var också väldigt frustrerad över att pincettgreppet och känseln inte fungerade som det skulle, så jag försökte komma på allt som kunde hjälpa mig att öva upp dessa. Eftersom jag sedan tidigare provat på både scrapbooking och Project Life, och gjort något enstaka kort, började jag surfa runt på nätet efter inspiration på något pyssligt att försöka mig på.....och då hittade jag en korttillverkningsutmaning. Så på den vägen är det. Har fortfarande en liten nedsättning både i rörlighet och känsel, plus överkänslighet, men det kan jag leva med...... speciellt när man vinner äran av att få sina alster utvalda och omnämnda (och fina priser är inte så dumt heller)!

Oj, det här blev ett långt inlägg, fast jag egentligen bara tänkt dela min glädje över dagens vinst. nu tror jag att jag ska fortsätta med min 'Happy Dance'!

Ha en fortsatt fin dag!

Kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar