torsdag 30 september 2021

sending hedgehugs

Idag har jag lekt med mina nya stenciler från Lawn Fawn, 'Fall Leaves Background'. Två små söta igelkottar fick också vara med på kortet. Igelkottarna och texten kommer också från Lawn Fawn.


Jag började med att stämpla och maskera igelkottarna. Jag maskerade även  kortbasen så att jag fick en smal remsa över de maskerade igelkottarna. Sedan tog jag min stencil och färglade löven med hjälp av Distress Oxides  från Tim Holtz. Därefter var det bara att ta bort maskeringen och färglägga de stämplade igelkottarna med Copic markers, och stämpla dit min text.


Jag kommer att delta med kortet i följande utmaningar;
 





12 kommentarer:

  1. Supersött kort! Tack för att du delar med dig till oss på AAA Cards! Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, Åsa!
      Tack till er på AAA Cards för en kul utmaning! Kram

      Radera
  2. That's adorable! Thanks for playing along with us at AAACards!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much!
      Thank you to everyone att AAA Cards for all the inspiration and the fun challenge! x

      Radera
  3. I love your stenciled border for those adorable hedgehogs, Jane! Thanks so much for participating in this Lawn Fawnatics Challenge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much!
      Thank you for inspiring me with all the fun challenges over on the Lawn Fawnatics blog!

      Radera
  4. Oh my gosh!! Super love the strip of leaves!! Soooo sweet and cute for those little hedgehogs! thanks so much for playing along with the Lawn Fawnatics Challenge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much for your sweet comment!
      Thank you to all at Lawn Fawnatics for the fun challenges!

      Radera