söndag 5 december 2021

December daily, 5

 Oj, vad tiden går fort redan den femte december och andra advent. Dagens ord i CiLi in Papers julkalender är "Adventsljus", och så här tolkade jag det

December 5th, 2021 - Adventsljus


Jag visste att jag någonstans i mina gömmor hade en gammal Quickutz die med en Adventsljusstake så det var bara att börja leta (hittade både det ena och det andra, så synd att man ibland glömmer bort sina gamla produkter och bara koncentrerar sig på allt nytt som kommer ut. Får bli ändring på det!). Stansade ut den upphittade ljusstaken och monterade den direkt på kortbasen, som jag hade färglagt lite längs med kanterna med Distress Oxide (vi kan ju inte ha ett kort utan lite ink blending, eller hur 😉).
När det kom till texten på kortet så var det lite värre, hittade inget som passade. Så vad gör man då? Jo, man letar på nätet, och då hittade jag den här Adventsdikten hos magnuscykelblogg (hoppas det är ok att jag lånar den, Magnus). Jag skrev av dikten och printade ut den direkt på kortbasen.


Deltar i följande utmaning






2 kommentarer:

  1. t’s so true what you've said, we to many times forget about old stuff we have and they are oldie but goodie.
    Great card.

    SvaraRadera