tisdag 14 december 2021

December daily, 12

Dagen innan Lucia är det hög tid att börja tänka på lussefikan. I förra veckan då jag besökte CiLi in Papers fysiska butik hittade jag det här söta stämpelsetet "Lussefika" från hÄnglar & Wings, och var bara tvungen att låta det följa med hem. Stämpelsetet passade perfekt till den tolfte utmaningen i December daily kalendern, för som traditionen bjuder ingen Lucia utan Lussekatter och pepparkakor.

December 12th, 2021 - Lussekatt

Stämplade och färglade den söta korgen med lussekatter och pepparkakor, klippte sedan ut den. Stansade ut ett hjärta i min bakgrund som jag sedan fyllde med ett sött hjärta av mänstrat papper. Både hjärtstansen och mönsterpappret kommer från Lawn Fawn. Därefter klistrade jag fast min lilla fikakorg och stämplade texten "Lussefika".

Deltar i följande utmaning:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar