tisdag 14 december 2021

December daily, 10

 Redan den tionde december och papparkaksbaken är i fullgång i stugorna kan jag tänka. Hittar man inte sina pepparkaksformer kan man göra som jag gjort på mitt kort till dag tios utmaning, kavla ut degen och spritsa lite kristyr i formen av en gris. (Tur att det finns stämplar att ta till när man gör kort och att man inte måste rita/spritsa på fri hand, för som ni ser av min vita kan är jag inte så bra på det).


December 10th, 2021 - Pepparkaka



Började med att stansa ut bakgrunden i Kraft cardstock med "Stitched Scalloped Rectangle Frames", en die från Lawn Fawn. Därefter inkade jag kantena lite med Vintage Photo Distress Oxide för att få lite mer känsla av pepparkaksdeg på bakgrunden. Stämplade sedan den söta grisen från hÄnglar & Wings med VersaMark watermark, och embossade den med vitt embossingpulver. Bestämde sedan mig för att göra en liten ram av "kristyr" med hjälp av en VersaMarker watermark pen och vitt embossingpulver (nu förstår ni kanske vad jag menar med att jag inte kan spritsa kristyr). Slutligen fick den lilla grisen en rosett av glittrig cardstock utstansat med en die från Lawn Fawn.


Deltar i följande utmaning:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar